Centrum Pomocy

Projekt

Na czym polega akcja?

Platforma dlaSchroniska.pl powstała, by ułatwić Internautom wspieranie najbardziej potrzebujących schronisk dla zwierząt w Polsce – każdy, kto chce pomóc bezdomnym psom i kotom, może w szybki i prosty sposób zakupić dla nich niezbędne produkty. Każde Schronisko, które podjęło współpracę w ramach akcji dlaSchroniska.pl, raz w miesiącu otrzymuje przesyłkę kurierską z wszystkimi zakupionymi przez Internautów artykułami.

Jest już z nami kilkadziesiąt placówek z całej Polski, a każde z nich co miesiąc otrzymuje paczkę z produktami o wartości od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Wiemy, jak trudno jest karmić i dbać o bezdomne zwierzęta, których liczba powiększa się z dnia na dzień i nie możemy sprawić, że ludzie nie będą porzucać psów i kotów. Możemy jednak pomóc zwierzakom, które trafiły do schronisk, poprzez dostarczenie im niezbędnych produktów.

Kiedy akcja się zakończy?

dlaSchroniska.pl to przedsięwzięcie długofalowe, które trwa cały rok, dzięki czemu współpracujące z nami placówki każdego miesiąca otrzymują paczki z niezbędnymi produktami. Systematycznie organizujemy dodatkowe akcje specjalne w ramach projektu, podczas których zbieramy, np. środki biobójcze, preparaty pielęgnacyjne, karmę czy smycze.

Kto może wziąć udział w projekcie?

SCHRONISKO: Do dlaSchroniska.pl może dołączyć każde schronisko, fundacja, stowarzyszenie czy towarzystwo, którego celem jest ochrona zwierząt i działalność na ich rzecz. Wszystkie potrzebujące zwierzaki są tutaj mile widziane. DARCZYŃCA: Udział w akcji może wziąć każdy, bez względu na płeć, wiek czy miejsce zamieszkania. Platforma dlaSchroniska.pl jest przyjazna wszystkim dobrym duszom, które chcą wesprzeć bezdomne zwierzaki.

Kto i w jaki sposób może zgłosić schronisko?

By zgłosić potrzebującą placówkę, wystarczy napisać do Koordynatora akcji na adres mailowy dlaschroniska@naszezoo.pl. Możesz być zarówno Prezesem Fundacji, wolontariuszem, jak i Kierownikiem Schroniska – zgłoś się do nas, a otrzymasz szczegółowe informacje dotyczące procesu przyłączania się do projektu. Pamiętaj, że placówka nie ponosi żadnych kosztów udziału w akcji.

Jak wyglądają dostawy produktów?

Paczki wysyłane są do placówek na początku każdego miesiąca, co oznacza, że jeśli zakupisz produkty w styczniu, wybrany przez Ciebie zwierzak dostanie je w pierwszych dniach lutego. Wynika to z logistycznej organizacji przesyłek, które w porozumieniu ze schroniskami realizowane są zbiorczo, raz na miesiąc.

Skąd bierze się konkretne zapotrzebowanie u zwierzaka?

Wszystkie produkty, które widnieją na liście zapotrzebowania zwierzaka, są wybierane przez jego opiekuna: wolontariusza mającego z nim najlepszy kontakt. Dzięki temu masz pewność, że kupiona przez Ciebie karma będzie odpowiednia dla diety zwierzaka, a piłeczka mu się spodoba. Zapotrzebowanie różni się u niektórych zwierzaków właśnie dlatego, że mają one inny tryb życia i upodobania: jedne w wyniku chorób muszą dostawać karmę specjalistyczną, potrzebują dodatkowych witamin lub zabawek, które umilą im czas spędzony w schronisku, a dla innych niezbędne będzie ciepłe legowisko lub klatka kennelowa.

Jaka jest forma współpracy ze schroniskami?

Dla bezpieczeństwa Darczyńców, Schroniska i Organizatorów, wspólnie z placówką podpisujemy Porozumienie, które ma na celu ustalenie charakteru współpracy. To, co dla nas ważne, to że schronisko/fundacja, podpisując taką umowę, zobowiązuje się do tego, by wszystkie przesyłane przez nas dary przeznaczać na rzecz zwierząt, które są pod ich opieką. Dzięki temu mamy gwarancję, że zakupione przez Darczyńcę dary, nie zostaną potem, np. sprzedane.

Czy mogę samodzielnie dostarczyć produkt do schroniska?

Nie ma takiej możliwości – to my, jako organizatorzy, zajmujemy się koordynacją dostaw do zwierzaków, dzięki czemu Ty nie musisz się już o to martwić. Jeśli chcesz jednak odwiedzić zwierzaka, odezwij się bezpośrednio do placówki i zapytaj ich o to. W niektórych schroniskach będziesz mógł wyjść z psiakiem na spacer lub poznać kociaka w tzw. kociarni.

Po co w schronisku ładne zabawki, skoro najważniejsza jest karma?

Musisz wiedzieć, że schronisko jest tylko miejscem przejściowym, do którego trafiają zwierzaki w różnym wieku i często z problemami zdrowotnymi. Aby przygotować je do adopcji i znalezienia nowego opiekuna, przechodzą metamorfozę – do tego potrzebna jest nie tylko wysokiej jakości karma, która wspomoże leczenie, ale także szampony i akcesoria pielęgnacyjne, dzięki czemu psiak nabierze pięknego wyglądu. W procesie socjalizacji niezwykle ważne są także akcesoria, jak: smycze i obroże, dzięki którym psiak uczy się prawidłowego chodzenia na spacerze, zabawki rozładowujące stres czy legowiska dla staruszków, które nie mogą spać na zimnej powierzchni.

Przed rozpoczęciem projektu przeprowadziliśmy rozmowy z przedstawicielami wielu schronisk w Polsce i dowiedzieliśmy się, że Darczyńcy przynoszą zwierzakom wyłącznie karmę, a brakuje produktów, jak maty higieniczne, obroże biobójcze, łatwe do czyszczenia miski, kuwety dla kotów i zabawki, które często się psują. Właśnie dlatego stworzyliśmy dlaSchroniska.pl: by uświadomić Darczyńcom, że istnieją jeszcze inne artykuły, które warto podarować, a dzięki platformie jest to niezwykle łatwe.

Ponadto wierzymy, że schroniskowe zwierzaki niczym nie różnią się od kanapowych, dlatego wysyłamy im produkty najwyższej jakości, które w ciężkich warunkach mają szansę przetrwać wiele sezonów.

Jak mogę pomóc?

Jeśli wsparcie zwierzaka poprzez zakup niezbędnych produktów za pomocą platformy dlaSchroniska.pl to dla Ciebie za mało – możesz także kupić charytatywny kalendarz, cegiełkę lub wpłacić bezpośrednią darowiznę. Pomożesz, udostępniając post na Facebooku lub przesyłając akcję do swoich znajomych. Więcej form wsparcia znajdziesz na podstronie: jak pomagać?.

Czym zajmuje się Fundacja NaszeZoo.pl?

Ogólnopolska Fundacja NaszeZoo.pl zajmuje się przede wszystkim koordynacją dlaSchroniska.pl – wolontariusze czuwają, by paczki trafiały do zwierzaków kompletne oraz dbają o to, aby darów zbieranych było jak najwięcej. Fundacja organizuje także akcje edukacyjne dla najmłodszych, eventy z warsztatami, aukcje charytatywne, wydaje magazyn Oczyma Zwierza, a także wiele innych projektów, dzięki którym pomaga bezdomnym zwierzakom w Polsce i zagranicą. Więcej przeczytasz na www.fundacjanaszezoo.pl!

Zamówienia

Jak złożyć zamówienie?

Wystarczy, że wskażesz zwierzaka, któremu pomożesz, a następnie wybierzesz dla niego produkty z przygotowanej na profilu listy. Dodaj karmę, piłeczkę lub legowisko do wirtualnego koszyka, a następnie przejdź do płatności, wybierz formę zapłaty oraz opłać złożone zamówienie, jak w sklepie internetowym. Tobie zajmie to zaledwie parę minut, a wskazany przez Ciebie czworonóg otrzyma coś, co sprawi, że poczuje się kochany.

Czy mogę kupić produkty dla kilku zwierzaków jednocześnie?

Tak! Nowa odsłona platformy dlaSchroniska.pl umożliwia złożenie zamówienia dla wielu czworonogów, dzięki czemu szybciej i prościej kupisz produkty wszystkim zwierzakom, którym zdecydujesz się pomóc. Dodaj do zamówienia produkty, a następnie wyszukaj kolejnego psa lub kota – wybrane artykuły automatyczne zapiszą się w Twoim koszyku.

Kiedy zwierzak dostanie moją przesyłkę?

Paczki wysyłane są do placówek na początku każdego miesiąca, co oznacza, że jeśli zakupisz produkty w styczniu, wybrany przez Ciebie zwierzak dostanie je w pierwszych dniach lutego. Wynika to z logistycznej organizacji przesyłek, które w porozumieniu ze schroniskami realizowane są zbiorczo, raz na miesiąc.

Czy muszę się rejestrować?

Nie musisz się logować, by zakupić produkty dla zwierzaków za pomocą platformy dlaSchroniska.pl, lecz funkcjonalność ta ma wiele zalet. W panelu użytkownika będziesz w stanie sprawdzić status złożonych przez siebie zamówień, a także mieć wgląd do wystawionych faktur. Już niedługo za każdy zakup otrzymasz punkty, które wymienisz na wybrane przez siebie nagrody. ;-)

Jakie dane muszę udostępnić?

Do złożenia zamówienia wystarczy nam Twoje imię i adres mailowy, na który wyślemy potwierdzenie zrealizowanej płatności.

Czy mogę anulować zamówienie?

Po zalogowaniu się do panelu użytkownika możesz samodzielnie anulować każde złożone przez siebie zamówienie, które nie zostało opłacone. Dzięki temu, jeśli się pomylisz, możesz w prosty sposób naprawić swój błąd.

Co się stanie, gdy złożę zamówienie, ale go nie opłacę?

Nie martw się, nie spotkają Cię za to nieprzyjemności. ;-) Złożone przez Ciebie zamówienie po prostu nie zostanie zrealizowane, co oznacza, że zwierzak otrzyma od Ciebie wyłącznie złudną nadzieję...

Ile mam czasu na opłacenie zamówienia?

Możesz je opłacić w każdym momencie – wyślemy Ci powiadomienie na adres mailowy.

Co się dzieje z darami dla zwierzaka, który został adoptowany lub odszedł?

Jeśli kupisz coś dla psiaka lub kociaka, który znajdzie nowy dom lub odejdzie, zanim zdążymy wysłać do niego dary, Twoje zamówienie zostanie zrealizowane normalnie. Oznacza to, że wyślemy paczkę do placówki, a kupione przez Ciebie produkty trafią po prostu dla innego, równie potrzebującego czworonoga. Nie bój się – Twoje wsparcie nie zostanie zmarnowane.

Z kim mogę się skontaktować, by o coś zapytać lub wyjaśnić problem z zamówieniem?

Jeśli napotkałeś problem, na który nie znalazłeś tutaj odpowiedzi, napisz do Koordynatora akcji na adres mailowy: dlaschroniska@naszezoo.pl. Możesz także zadzwonić na numer 730-858-382 od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 17:00.

Czy mogę złożyć zamówienie telefonicznie?

Nie ma takiej możliwości. Zamówienie dla zwierzaka musisz złożyć samodzielnie, lecz jeśli masz z tym problem – skontaktuj się z nami.

Skąd dowiem się, że zamówienie zostało zrealizowane?

Jak tylko opłacisz swój zakup, otrzymasz powiadomienie na wpisany wcześniej adres mailowy. Status zamówienia możesz także sprawdzić, logując się do panelu użytkownika.

Płatności

Przelew tradycyjny

Wybierając tę opcję, opłać zamówienie na dane NAZWA: Inicjatywa dlaSchroniska.pl, NUMER KONTA: 11 1050 1520 1000 0090 8002 0861. W tytule przelewu wpisz numer zamówienia. Wszystkie informacje wraz z kwotą dostaniesz także na swój adres mailowy, który wpiszesz podczas realizowania zakupu.

Płatność internetowa

Wybierając tę opcję, postępuj według komunikatów – wskaż internetową płatność swojego banku lub zapłać kartą. Możesz także wysłać daną kwotę przez PayPal na adres mailowy: dlaschroniska@naszezoo.pl. Bezpieczeństwo transakcji zapewnia współpracujący z nami system płatności dotpay.

Jakie są koszty wysyłki?

Nie ma! :-) Idea dlaSchroniska.pl polega właśnie na tym, że to my, jako organizatorzy, zajmujemy się koordynacją dostaw do zwierzaków, dzięki czemu Ty nie musisz się już o to martwić. To sprawia, że możesz wesprzeć wybraną przez siebie placówkę nawet najmniejszą kwotą, a zapłacisz tylko za to, co kupisz dla czworonoga! Kwotę, którą przeznaczyłbyś na wysyłkę, możesz wykorzystać poprzez dorzucenie do koszyka kolejnego kilograma wysokiej jakości karmy lub po prostu ją zaoszczędzić.